Hem Forum Invidzonens forum Hur kom ni fram till att ni kunde tänka er att leva som soldatfru? Svar till: Hur kom ni fram till att ni kunde tänka er att leva som soldatfru?

Loisie
Medlem

Hej!
Min älskade livskamrat sedan över 20 år gör sin första mission eftersom han var tvungen för att få behålla sitt jobb, vilket gjorde att varken han eller jag ville att han skulle åka. Det är fruktansvärt skräcken och oron finns 24/7, jag är i helvetet, ett bottenlöst svart hål och det blir inte bättre av att veta att de redan har frågat om nästa mission, innan vi vet i vilket skick han kommer hem och 6 månader. Detta gör att han troligen inte kan stötta mig när jag ska vidareutveckla mig till hösten och då blir det till att sälja hus och bli särbo mot vår vilja under de två åren som jag måste pendla,Barnen flytta med mig måste byta kompisar och skola, eftersom min man inte kan ta hand om dem när han är på mission. Alternativet är att han blir arbetslös, förstår inte att FM kan kräva att han ska ut mot sin vilja så fort igen, eller tror de att inga anhöriga mår mycket dåligt här hemma eller har arbeten som också ställer krav.