Hem Forum Invidzonens forum Hur kom ni fram till att ni kunde tänka er att leva som soldatfru? Svar till: Hur kom ni fram till att ni kunde tänka er att leva som soldatfru?

Älskad
Medlem

“Lo, innan min man åkte så var det han som tog över “”allt”” hemma, jag har varit sjuk en lång tid och han har gjort allt.
Han skulle absolut följa med mig om jag skulle vilja flytta till en annan stad, vilket jag inte vill i nuläget eftersom mitt liv finns där vi bor nu.
Just nu består mina drömmar av att bilda familj, drömmar som han kanske såg längre fram, men efter att vi har pratat så delar även han den drömmen.

Vad jag försökte säga med mitt tidigare inlägg är att det inte har med yrket militär att göra, innan jag träffade min man så var jag ihop med en ickemilitär, i det förhållandet kände jag mig aldrig som det viktigaste, mina drömmar räknades inte, han var hemma mer än min soldat, men jag upplevde aldrig det stödet som jag känner nu, trots att min man är i Affe.

Jag kände att vi blev påhoppade av er, därav försökte jag förklara att bara för att jag valt en partner som är militär så har jag inte behövt stå tillbaka, att det inte är yrket som spelar roll.

Några fler råd än att prata med varandra och lyssna på varandra kan jag inte ge, det är det som funkar för oss.

God jul på dig med.