Hem Forum Invidzonens forum Hur kom ni fram till att ni kunde tänka er att leva som soldatfru? Svar till: Hur kom ni fram till att ni kunde tänka er att leva som soldatfru?

Lilla Mu
Medlem

“Mia: Har oxå försökte förklara de för min sambo men det är likadant här. Han förstår inte eller vill inte förstå.

Det känns som att våra män är lika på många sätt. Han säger exakt samma sak om barn som din nu, inte nu. “”Jag vet inte när jag kommer vara redo.”” Har alltid trott att jag skulle vara med en man som älskar och vill ha barn lika mycket som jag, men så är inte fallet tyvärr.

Har oxå en känsla av att min sambo aldrig skulle förstå att jag faktiskt menar allvar med mitt missnöje över hur vår “”plan”” för livet ser ut förrän det är försent, förrän jag redan tagit beslutet.

Det är verkligen inte rättivst att du ska behöva vänta med din dröm om att resa eller bo utomlands. Han har väl ändå fått uppleva sin dröm minst en gång under erat förhållande?

Älskad: Skulle min man jobba inom militären så skulle de vara lättare. Då skulle jag veta vad min framtid med honom innebär. Men nu jobbar han inte inom militären utan ett “”vanligt”” jobb i vår hemstad. De är osäkerheten som tär på en. Hur ska jag veta när han är nöjd? Hur många missioner behöver han?

Jag vet att min man älskar mig helt otroligt mycket, de tvekar jag inte på. Är bara trött på att det är jag som ska göra valet, när han faktiskt inte gjort sitt. Är ett militärt liv det han vill ha så borde han arbeta med det hela tiden, men han har inte gjort det valet..hur ska jag då kunna göra mitt när jag inte vet vad jag baserar de på?