Hem Forum Invidzonens forum Hur kom ni fram till att ni kunde tänka er att leva som soldatfru? Svar till: Hur kom ni fram till att ni kunde tänka er att leva som soldatfru?

Mia
Medlem

“Ja Lilla Mu visst känns det så, som att vi måste kasta alla våra planer åt sidan för att följa deras enda. Otroligt frustrerande. Jag har försökt förklara detta för min sambo ett flertal gånger men han förstår inte, eller vill inte förstå.
jag är också en människa som sätter familjen framför allt, jag skulle utan tvekan välja familjen. min dröm är att få påbörja min egen familj och det har det varit i flera år något som han inte är beredd på, han säger att han självklart vill ha barn men inte just nu. Något han sagt i flera år nu! Det gör mig jäkligt bitter, särskilt eftersom att han redan har ett barn, klart att han inte har samma längtan, men jag vill inte bli en gammal mamma. Jag känner samma som du, vad är meningen med livet om inte familjen?
Lo, det stör mig också sjukt mycket att dom inte förstår att vi faktiskt kan tröttna men jag har ett flertal gånger förstått att karlar inte fattar förens dom blir slagna i huvudet med det, dvs innan man är riktigt drastisk! Dom kommer inte fatta förens den dagen vi redan tagit beslutet att gå och det redan är försent. Jag förstår inte heller varför man inte kan sätta upp gemensamma drömmar? Jag har bott utomlands och rest tidigare och det är något jag vill göra igen, det vill min sambo oxå men “”inte nu”” så då ska jag gå runt och vänta tills han känner att han är “”färdig”” med det här innan jag får göra nåt som jag vill. Rättvist?”