Hem Forum Invidzonens forum Hur kom ni fram till att ni kunde tänka er att leva som soldatfru? Svar till: Hur kom ni fram till att ni kunde tänka er att leva som soldatfru?

Lilla Mu
Medlem

“Mia: Visst är det så? Det är vi som gör valet. På något sätt så försvinner vi ur ekvationen när det kommer till deras sida av det hela. Förstår inte varför det ska vara vi som krossar förhållandet bara för att vi inte orkar med att ha sin stora kärlek iväg på missioner. Att dom däremot lämnar oss här hemma med allt som ska skötas samtidigt som oron och saknaden tar upp alla krafter man har i kroppen, det verkar inte vara ett val de gjort. Konstigt.

Jag säger så som du säger till Lo, jag vet faktiskt inte om jag vill stanna. Jag vill ju vara med honom för att jag älskar honom så. Men om jag stannar och vaknar upp bitter och missnöjd då mina planer kastas bort på grund av hans enda 10 år senare.. ja, hur skulle de sluta då? Vet att jag kanske tänker för mycket men.. ja.

Lo: min sambo brukar alltid säga “”Jag skulle göra samma sak för dig.”” Men ibland känns det som tomma ord då mina drömmar är mycket mer simpla är att åka till krigshärjat land och lämna honom i 7 månader.

Tack ni fina tjejer för att ni skriver här. Så otroligt skönt att få dela mina tankar med er.

Kramar”