Hem Forum Invidzonens forum Hur kom ni fram till att ni kunde tänka er att leva som soldatfru? Svar till: Hur kom ni fram till att ni kunde tänka er att leva som soldatfru?

Mia
Medlem

“Lilla Mu, jag håller med om att det är riktigt irriterande att det känns som att vi alltid är dom som ska välja (!) min sambo får det att låta som att det är jag som väljer bort honom om jag inte skulle vilja att vi var tillsammans längre, medans jag tycker att han också är delaktig i valet. Han väljer ju sitt jobb framför mig. Min sambo var inte anställd inom försvaret när vi blev tillsammans, han blev erbjuden jobb när han kom från senaste missionen, han skulle då ta det tillfälligt för att slippa vara arbetslös, sen har han själv tagit beslutet att stanna och åka på fler resor utan att diskutera det med mig.
Lilla Mu du är inte dum som inte bara “”står ut”” med en mission då och då, det är ju som Lo säger, allt lämnas över på den här hemma. I vårt fall så har vi hus, hund m.m och många har barn, det blir ju dubbelt upp för den som är hemma att göra, vilket påverkar ens egna fritid och sociala umgänge.
Jag har gjort väldigt klart för min sambo att det kanske kommer en dag när jag verkligen ledsnar och det får han ta då.
Jag tycker du är stark Lo, jag vet inte heller om jag hade stannat. Eller jag vet att jag inte hade velat stanna, men man gör det ändå därför att man älskar dom. Men jag ställer mig då frågan, om dom älskar oss lika mycket, hur klarar dom då av att bara åka? Jag hade inte klarat av att lämna allt här hemma.
Lilla Mu, bittra dagar har vi alla, det får vi lov att ha tycker jag. Vissa dagar vaknar jag och är sur och bitter som bara den och skulle min sambo ringa den dagen så får han lov att ta det och det vet han om.
Kram på er!”