Hem Forum Invidzonens forum Hur kom ni fram till att ni kunde tänka er att leva som soldatfru? Svar till: Hur kom ni fram till att ni kunde tänka er att leva som soldatfru?

LO
Medlem

“Lilla Mu och Mia, jag känner igen mig så i det ni skriver. Jag har alltid vetat att han ville åka, och han har vetat att jag inte vill… Sen kom den dan när han hade bestämt sig för att sluta i försvaret och börja civilt, samtidigt får han ett erbjudande om att åka ner. Han kommer hem och säger att vi måste prata om något, och han berättar…Jag frågar om han funderar på att åka. Han svarar att han redan bestämt sig och ska åka. Jag blev så arg, vadå prata om det…det känns inte som jag hade något att säga han hade redan bestämt.

Jag “”står ut”” den här missionen eftersom jag vetat att han velat åka. Men det blir nog inte fler om inte han kan göra samma uppoffringar för mig.
Jag tycker att lever man tillsammans får man ta beslut tillsammans om det påverkar båda. Det är ju så mycket mer än bara saknaden av dom som åker, allt lämnas ju över på dom som är hemma.”