Hem Forum Invidzonens forum Hur kom ni fram till att ni kunde tänka er att leva som soldatfru? Svar till: Hur kom ni fram till att ni kunde tänka er att leva som soldatfru?

Mia
Medlem

“Hej Lilla Mu
Vad läskigt att du sätter ord på exakt hur jag känner det!
Min sambo är iväg på sin andra mission nu, vilket är emot min vilja, första gången var också emot min vilja men den gången var redan bestämd innan vi blev tillsammans och då kände jag inte att jag kunde säga så mycket. Jag känner precis som du, jag vill inte heller leva med någon inom militären, jag vill ha min man hemma och känna att jag alltid kan räkna med den jag lever med. Han säger att han förstår mig om jag väljer bort honom, men HUR gör man det? jag älskar ju honom och vårt liv men jag hatar att han åker bort. Ska jag välja bort “”oss”” för att han kommer vara borta ca ett halvår av tre år? Jag känner att det inte är ett val jag kan göra samtidigt som jag är missnöjd och känner mig “”fångad”” i situationen. kunde jag välja att gå så skulle jag göra det. Han kommer ju fortsätta att åka bort oavsett hur jag känner det.