Hem Forum Invidzonens forum Hur kom ni fram till att ni kunde tänka er att leva som soldatfru? Svar till: Hur kom ni fram till att ni kunde tänka er att leva som soldatfru?

Anki
Medlem

Om sanningen ska fram. Jag avskydde alla övningar, skolor och inryckare och utryckare när barnen var små och jag yngre. Fritid och vänner fick stå åt sidan. Även mitt humör var upp och ner ibland. Med tiden så fogade jag mig i att ha egentiden och få göra som jag ville när barnen blev större och mannen var borta på resor m.m. För ju större barnen blev desto mer fritid och ork fick jag att klara allt när han var iväg.

Det är nästan märkligt men för att det skulle fungera så behövde vissa kriterier finnas.
*Kärleken
*Orken
och viljan att ta mig för och göra saker själv och på riktigt uppskatta det.

Men nåt som förvånar mig men glädjer mig det är alla ni anhöriga som är otroligt framåt och leende med småbebisar som finns där och väntar på era män när dom är iväg. Ni är fanimej imponerande, ni lyckas få till det med småbarn och behålla både humöret och orken som inte jag gjorde under småbarnsåren. Ni är redan där…. som jag tog mig till med massa förtvivlan innan jag var infasad och såg att vi är gifta men ibland särbo pga utlandsvistelse.