Hem Forum Invidzonens forum Hur kom ni fram till att ni kunde tänka er att leva som soldatfru? Svar till: Hur kom ni fram till att ni kunde tänka er att leva som soldatfru?

taw
Medlem

“Jag känner väl snarare att jag har valt min sambo, inte hans yrke. Vi har haft långa diskussioner om det här, för jag är inte alls sams med tanken att han jämt är borta och prioriterar jobbet framför sig själv, mig och vårt liv tillsammans. Jag vill ha honom nära och kunna känna att han är ett stöd i min vardag precis som jag försöker vara i hans. Änsålänge har han varit iväg en gång och åker igen nu med fs22. Vi har diskuterat om han vill fortsätta och han har sagt att när det väl är dags för barn och ett (som han kallar det) “”riktigt liv”” kommer han inte vilja vara iväg. Men vi får se.

Jag har en känsla av att det kommer fortsätta så länge han tycker att det är roligt och då får jag helt enkelt acceptera det och följa mina mål och skaffa andra runt mig som kan agera stöd när han är borta. Just nu kan jag inte se mitt liv utan honom och det känns inte vettigt att be honom välja mellan två saker han älskar…”