Hem Forum Invidzonens forum Hur kom ni fram till att ni kunde tänka er att leva som soldatfru? Svar till: Hur kom ni fram till att ni kunde tänka er att leva som soldatfru?

Lilla Mu
Medlem

“Min dröm och mitt mål är att skaffa en familj. Det är verkligen de som jag ser som mening med livet. Visst är det kul att utvecklas inom arbetslivet oxå, men det är först och främst familjen som spelar roll.

Skulle jag få välja mellan arbete och familj skulle jag inte tveka en sekund på att välja familj. Stöttar han mig? Jo, det gör han väl. Men han har inte alls samma önskan och längtan. Kan knappt prata om det för då tror han att jag vill ha barn NU, på en gång, imorgon.
Så även om han stöttar mig på ett sätt så säger jag nej på ett annat. Och här kommer ännu en tanke in. Jag vill inte att mina barn ska vara utan sin pappa i långa perioder. Min pappa jobbade väldigt mycket och jag saknade honom, trots att han jobbade på ett kontor i samma stad och sov hemma varje natt. Hur ska de då bli för mina barn om min man åker iväg på missioner då och då?
Och sen vill han vänta med barn. “”kanske vid 35″”. Kruxet är att då är jag oxå 35 och kanske förlorat min chans att skaffa barn. Förlorat de jag drömmer om.

Hade haft lättare att ta det här beslutet om han jobbade inom det militära. Det här med att inte veta hur många gånger, när och allt sånt där tär något oerhört på mig.
Skulle han säga att han ville starta en karriär inom det militära så skulle jag ju veta vad jag har framför mig och göra ett val utifrån det. Nu är det en massa kanske, vet inte, vi får se osv.

Jag älskar verkligen den här mannen med hela mitt hjärta och har svårt att se ett liv utan honom. Men de finns inget mellanting mellan våra drömmar. Antingen är de min eller hans känns de som. Om inte han blir nöjd efter denna gång, då har vi båda fått lite de vi vill.”