Hem Forum Invidzonens forum Hur kom ni fram till att ni kunde tänka er att leva som soldatfru? Svar till: Hur kom ni fram till att ni kunde tänka er att leva som soldatfru?

“Hej Lilla mu!

Du frågar om det stör mig att leva med en man som inte befinner sig hemma under längre perioder. Självklart stör det mig att jag inte har tillgång till honom rent fysiskt, det är jättetråkigt, men jag har accepterat det.
Liksom han accepterat att han får stötta mig i mina karriärsval, vilket innebär flytt inom sverige och utomlands.

Jag tänker att det är jätteviktigt att man kommunicerar och att man inte ger upp drömmar och mål. Vad har Du för mål? Vad har Du för drömmar? Står din man vid din sida och stöttar dig i dem?
Du frågar även om du behöver ge upp hur din bild om din framtid ska se ut, jag tänker att det kanske handlar om kompromisser för att tillsammans nå drömmar och mål som ni skapar ihop.

Och jag tror verkligen att du räcker till! Jag tror att du är en jättebra tjej och att du räcker till för honom men det är skillnad på att ha en dröm om x antal missioner och att vara en flickvän/fru. Man kan inte mäta det, drömmar är viktiga på sina sätt, partners på ett annat sätt.

Stöd och närhet är enormt viktigt, jag håller verkligen med dig och nu när min man ska åka iväg om några veckor så tänker jag själv väldigt mycket på det. Jag har gjort så att jag har förberett mina vänner/familj på att de kan få ställa upp “”lite extra”” nu när han ska åka iväg. Jag behöver dem, de är min livlina. Samtidigt så kan de aldrig vara honom, såklart, men jag tror på kraften av vänner och familj.

Jag hoppas att du/ni klarar er igenom det här, det verkar som att det finns mycket kärlek i det från ditt håll.
Kramar