Hem Forum Invidzonens forum Hur kom ni fram till att ni kunde tänka er att leva som soldatfru? Svar till: Hur kom ni fram till att ni kunde tänka er att leva som soldatfru?

Mrs J
Medlem

Jag älskar min man mer än något annat och har kommit fram till att jag inte vill leva utan honom. Alltså vill jag hellre leva med missionerna:)
Han har iofs inte åkt ännu, men han har varit iväg två gånger tidigare (när jag inte fanns med i bilden) och jag vet att han vill åka igen. J
ag vet att det kommer bli fruktansvärt jobbigt när han är iväg, men det är ännu mer jobbigt att inte alls ha honom i mitt liv.
Sen tror jag inte det handlar om att vi som flickvänner skall räcka, vi räcker absolut till, men har inte du någon egen dröm som du vill förverkliga? Jag ser det inte som att han väljer bort mig utan att han väljer något annat också.
Vet att han skulle stötta mig vad jag än vill göra och då måste jag göra detsamma.
Vet inte om det hjälper dig på något sätt, men det är så jag känner.

Men, om du känner att du inte klarar av ett liv med missioner, så måste du såklart välja det som gör dig lycklig.

Många kramar