Hem Forum Invidzonens forum Det går åt helvete!!!!!! Svar till: Det går åt helvete!!!!!!

Tyvärr verkar det som om det finns flera av er som inte är med i verkligheten och som inte följer diskussionen om villkoren för anställda inom FM. Det är ett fall som är uppe i arbetsdomstolen där en fd anställd i Skövde som blivit uppsagd efter att inte ha godkänt villkoren. När domen faller blir det troligen ett prejudikat eftersom det är fler fall som står på tur. Vet ytterligare 8st officerare som valt att begära tjänstledigt för att söka arbete utanför FM och där orsaken är villkoren. Min älskade har tvingats att åka mot sin vilja och känner en som var tvungen att lämna sin fru och deras 4 veckors son mot sin vilja. Ni blåögda som tror att alla vill åka inse fakta att alla inte vill och att det finns flera som vill planera när de ska åka. Själv förstår jag inte hur någon överhuvudtaget frivilligt kan lämna de man älskar för att åka på insats. Vad är viktigare, egot är så fruktansvärt trött på alla som inte står upp för sitt eget liv, som anpassar sig efter egotrippade soldater som hellre vill vara på insats än med sin familj. Varför är inte hemmavarandes arbete lika viktigt, varför ska inte FM kunna ställa upp på sina anhöriga om de vill plugga eller ha ett arbete som kräver att båda arbetar hemma. Är det så fult att vilja leva tillsammans i en gemenskap i vardagen. Jag vet varför jag gifte mig med min man och det var inte för att han skulle vara borta från sin familj, för oss är familjen det viktigaste. Jag tycker synd om de som lever i förhållanden där en hela tiden måste anpassa sig och där det inte är en gemenskap på lika villkor. Det verkar som om många inte har vågat eller inte känner till de verkliga villkoren som gäller för utlandstjänst, när som helst, vart som helst under hur långtid som helst kan de som är anställda att skickas ut, enligt facket.