Hem Forum Invidzonens forum Det går åt helvete!!!!!! Svar till: Det går åt helvete!!!!!!

Sol
Medlem

Men tänker ändå inte vika mig på punkten att FM inte kan ansvara för de anhörigas välmående. Det är någonting som måste skötas mellan fyra ögon, alltså paret i mellan. FM ska se till de anhörigas välmående och se till att hjälp finns att få men aldrig vara ansvarig då en anhörig mår dåligt.

Hm, det som uppstår par emellan beror säkert till stor del att den ena partern tvingas iväg då arbetslöshet inte är ett alternativ. En del befinner sig i livet när det helt enkelt inte funkar att den andra partnern är borta i 6 månader.

FM ÄR inte ansvariga för oss anhöriga. Har aldrig varit och kommer med stor sannolikhet heller aldrig att bli. Men med en förbättrad kommunikation med de anställda med större flexibilitet anser jag skulle göra underverk för FM och dess anställda.

Jag hävdar fortfarande, :), att många ser inte det nya kontraktet som ett val eftersom du fortfarande tvingas välja mellan fortsatt anställning med obligatorisk utlandstjänst vb eller bli uppsagd.