Hem Forum Invidzonens forum Han är i Afghanistan Svar till: Han är i Afghanistan

TL
Medlem

“Jag tror din kille bryr sig men att det är väldigt svårt för honom att höra dig vara ledsen 500 mil bort och han kan inte göra något. För om han inte brydde sig så hade han ju inte ringt dig eller så hade han inte, som du själv beskrev, varit så fin i vissa samtal.

Jag vet hur jobbigt det här är. Det är ibland ett helvete (alltid för vissa kanske?). Det är skitjobbigt, man känner sig bortprioriterad, man måste hela tiden hålla igen osv.
Det som fungerade för mig var att fråga min kille hur mycket han vill veta av hur jag mår. Det låter kanske konstigt men jag är också en person som håller igen och inte berättar hur dåligt det är. Han blev upprörd och sa att han verkligen v i l l att jag berättar att jag har ångest eller är ledsen för som han sa “”jag hör det ju ändå på dig och då är det lättare för mig om jag vet vad det handlar om””

Mission är nog inte lätt för någon, varken den som är hemma eller den som är borta. Jag märker också av berg-och-dalbanan, speciellt i telefon. Tydligen så har de telefonbås där man inte kan vara såvärst privat. Jag vet att iallafall min pojkvän har rätt svårt att uttrycka känslor när andra människor “”hör på””. Därför är mail bra, hans mail är alltid känslosamma. Jag säger inte att det är anledningen till att han ändrats eller låter som en främling men det kanske kan vara en förklaring. Men jag vet ju inte.

Han är där och du är hemma. Snart har det gått en tredjedel av missionen och du är fantastiskt som håller dig samman!
Kramar