Hem Forum Invidzonens forum Ångesten vägrar släppa taget… Svar till: Ångesten vägrar släppa taget…

Mli
Medlem

“Till sara m:
Jag förstår precis hur du känner.
Min pojkvän har varit borta i fem veckor ocg nu på sista tiden har han varit väldigt snabb med att säga allt man behöver höra som anhörig. Jag älskar dig kastades fram och sen ett klick.
Vi pratar om allt och jag är som en öppen bok att läsa av när nåt är fel.
Så jag konfronterade honom och sa att jag tycker det känns jobbigt när jag talar om för honom hur mycket jag älskar och saknar honom och knappt få ett svar.

Då berättade han att de sitter tillsammans med massa andra soldater som också ringer hem, de är aldrig ensamma. Vilket man ju lam tycka inte borde spela nån roll men i längden är det nog rätt jobbigt att aldrig få prata ostört.
Han sa också att det blir lättare att ibland inte tänka så mycket på oss här hemma för som han själv uttryckte det “”saknaden blir explosionsartad””.
Och då blir det kanske en försvarsmekanism när man väl pratar sen, att distansera sig från dem man älskar för att inte bryta ihop fullständigt.

Jag mår mycket bättre nu när jag sagt vad jag känner till honom och han tycker det är skönt att vi kan ha en så öppen dialog, dels om vad han känner, dels vad jag känner.

Så mitt råd är att prata med honom och säga hur du känner. Och du är INTE jobbig för det. Ni går igenom det här tillsammans och jag tycker det är hans skyldighet att försöka underlätta för dig här hemma.”