Hem Forum Invidzonens forum Ångesten vägrar släppa taget… Svar till: Ångesten vägrar släppa taget…

Sara M
Medlem

Tack för era svar.

Jag tycker verkligen att detta är jobbigt, jag blir så ledsen av hans attityd. Samtidigt så lyckas jag inte säga vad jag känner för jag är så rädd för att framstå som jobbig och krävande. Han jobbar tillsammans med den afghanska polisen så han brukar aldrig vara borta. han har tillgång till internet och brukar vara online på Skype, utan att ringa mig. Det är därför som jag kanske är girig och förväntar mig fler samtal. Jag vet inte hur jag ska lyckas stå ut dessa månader, jag har ju själv ett eget liv som måste kunna fungera här hemma i Sverige.

Är det jättefult av mig att inte besvara hans samtal? Jag mår ju så dåligt varje gång och ångesten blir alltid större efteråt.

Jag känner mig orolig för när han ska komma hem i två veckor, kommer allt börja om. Kommer han lämna mig? Kommer avståndet att få honom att sluta känna för mig?

Ursäkta mitt gnäll, jag är bara så rädd och så ledsen. Jag har mardrömmar varje natt och vet inte hur jag ska hantera detta…