Hem Forum Invidzonens forum Ångesten vägrar släppa taget… Svar till: Ångesten vägrar släppa taget…

Mia
Medlem

“Sara M…Tråkigt att du har så jobbigt och man vet inte vad man ska säga…men det finns många av oss ute i vårt avlånga land som har någon anhörig där nere och vet vad du går igenom…själv så är jag inne på vårt 10år med missioner och man vänjer sig vid två liv!! Ett “”vanligt familjeliv och som soldat änka och då blir det ändå med fast rutiner(vilket är vikigt för oss)jobb,skola,vänner och allt som hör till..jag kan aldrig räkna med att han ska ringa eller mail för det händer att det är dåligt kontakt eller storm som stör…Jag har också haft den känslan att han inte behöver ringa hem för då börjar jag lipa…Som julafton då hemmeet inte var som vanligt men ändå??Jag vet också att de får se ganska mycket tråkigt som vi aldrig kan förställa oss i vår bekväma vardag… Du kanske ska ta kontakt med soldat hemmet eller någon annan som du får ventilera om känslor och det som inte finns ord på….Att en del blir kaxiga som du skriver om..Men det tror jag är ett skydd till sig själv och då blir det vi som får ta det..Står man inte pall och kan svar för sig så kan det nog kännas rätt hårt…jag har lärt mig att svar eller så blir jag tyst och det beror helt och hållet på vad..hoppas det löser sig..vi är många som kanske sitter i samma båt…Take care”