Hem Forum Invidzonens forum Tankarna snurrar , jag är vilsen.. Svar till: Tankarna snurrar , jag är vilsen..

H
Medlem

Kan bara råda er till att ta emot erbjudande om den form att hjälp som finns att få via soldathemsförbundet. Har fungerat för mig vid andra relationsproblem under insats.

Hoppas också att era anhöriga får ordentligt med stöd där de är. Jag tycker att det ska vara självklart med stöd efter en incident inför en leaveresa. Borde vara minst lika viktigt som vid hemkomsten efter insats. Jag tror också att det är viktigt att stödet, samtalen inte bara är jobbrelaterade utan att reflektioner, funderingar och påverkan kring familjen och livet hemma bearbetas.
Frågade min make vad han visste att det fanns för samtalsstöd och han kände inte till något annat än prästen och närmste chef där han är. För vissa är det kanske svårt att visa känslor och prata om relationer som påverkas av incidenter med sin chef och det kanske inte är det optimala med att ha en person i maktposition som samtalsstöd, men det kanske är det som passar bäst inom det militära, eller som finns det en helt annan organisation kring detta som vi inte känner till.

Hoppas verkligen att det ordnar upp sig på bästa sätt för er och era anhöriga.