Hem Forum Invidzonens forum kommunikation under utlandstjänst Svar till: kommunikation under utlandstjänst

taw
Medlem

PREPkurs är fantastiskt och utvecklande för kommunikationen just på distans såhär. Vi hade också distansförhållande tidigare och jag tyckte det var jättejobbigt. Förra gången han var iväg hördes vi ca 1 gång per vecka och det tyckte jag kändes fruktansvärt, men det berodde på att hans tjänst var sån då att han var ute mycket och inte hade möjlighet att ringa eller hade internet. Våra samtal var också mellan 10-15 minuter långa och jag kände väldigt ofta att han bara ville lägga på och göra sitt istället för att prata med mig medan jag verkligen hade ett stort behov av att prata med honom och känna att han fortfarande fanns där. Så är det inte, det har vi pratat om massor med gånger. Men det tar sin tid innan det sjunker in på riktigt och när jag har en dålig dag kan jag fortfarande känna att han inte bryr sig och hellre vill göra annat. Det är en del av påfrestningen för båda att vara så långt ifrån varandra under en så lång tid. Jag vet att det är jättesvårt, men försök att tänka på hur lång tid ni redan klarat av och hur lite det är kvar. Förhoppningsvis ger det lite tröst och stöd att se ljuset i tunneln och veta att ni kommer ha massor med tid i sommar till varandra och ert förhållande.