Hem Forum Invidzonens forum Grubblerier kring kommunikation Svar till: Grubblerier kring kommunikation

Anonym
Gäst

“Jag känner verkligen igen mig. Och som du nu har kommit på, det håller inte hela vägen ut om man håller saker inom sig. Min lösning blev både dålig och bra. Det första som hände var att jag under en diskussion om något helt annat, bara brast. Sa saker på ett klumpigt sätt så min sambo fick en chock… Efter det skämdes jag, och var tyst igen, var sådär perfekt som jag trodde att han tyckte att jag var. Sen pratade jag med min mentort som jag kontaktat lite då och då.
Efter att ha pratat ut med henne om allt jag ville ta upp/ändra på hade jag fått ordning på orden och konkretiserat allt. Hennes tips var dessutom att ta upp detta försiktigt under trevliga omständigheter, en promenad i solen, en middag ute när en bio sen väntade… Jag var inte lika laddad med oro inför vad jag skulle säga och kunde nu börja prata lite succesivt med min sambo. Ja, så försöker jag göra än idag fast vi har det bra. (ibland slipprar man in på villovägar igen). Min regel är