Hem Forum Invidzonens forum Inför missionen Svar till: Inför missionen

“Åh, det är tröstande bara att läsa att det gått så bra för er 🙂 Jag tänker som någon av er skrev, det känns som jag har bråttom att hinna med allt men jag vet inte riktigt vad allt är.

Lite av vårt problem är väl att det är min sambos första mission så han vet inte riktigt hur allt går till han heller. Han vet inte hur de kommer göra när de åker iväg eller hur det fungerar, så sådant kan han inte svara på än. Men jag får väl tjata på och fråga allt jag kan komma på. Just nu inför är det inte mycket mer vi kan göra, mer än lösa just det här – hur mycket kommer jag få veta under missionen?

Jag får inget direkt svar av honom, hur mycket han kan berätta. Det känns lite som att han hoppas att jag accepterar den mängd han säger och inte säger något mer om det. Tar jag upp det försöker han byta ämne. Kanske vet han inte själv än hur mycket han kommer kunna berätta.

Jag hoppas att det blir för oss som för er – lättare än vi tror 🙂 Eller lättare än jag tror, han tycker det är lite av en piece of cake att dra iväg till “”väpnad konflikt””. Jag fick lära mig att det inte heter krig… 😛

Tack snälla för svaren!”