Hem Forum Invidzonens forum Inför missionen Svar till: Inför missionen

“Hm, det är ju så olika vart man befinner sig i livet:)

Men följande var viktigt för oss:
– Skriva vita & röda arkivet för oss båda
– Gått igenom våra försäkringar, livförsäkringar osv.
– Förbereda barnen i tid
– Inventera vårt primära/sekundära nätverk. Både för mig här hemma samt för maken samt gemensamt.
– Om det hände mig här hemma ngt, hur löser vi det bäst för barnen tills maken når Sverige?
– Info till dagis!!!
– Praktiska saker för mig som att sota ur pannan, vart stänger jag av vattnet vid ev. läcka osv.
– Vi gick på PREP Det löste mkt oro, farhågor som vi kunde prata om på ett bra sätt.

Sedan går det inte planera för alla eventualiteter. Här har pannan strejkat, bilen strulat… Men det ordnade sig det med. Tog bara ett djupt andetag 🙂 *Ler*

Säkerheten… Maken sa: Det du inte vet har du inte ont av. På ett sätt har han faktiskt rätt. Men vi har pratat jättemycket scenarior som kan hända, hur det ser ut på campen osv. Det gjorde att jag kände mig tryggare.
Glöm inte att OM ngt händer din anhörig så är det du som får reda på det först. Så till vida du är närmast anhörig 😛 *Glimten i ögat*

Avresedagen gjorde vi som vanligt. Körde barnen till dagis där maken kramade barnen extra länge… Det var faktiskt jag som reagerade starkast då. Barnen var lika glada som vanligt 🙂
Sedan skjutsade jag maken till hans jobb för att sedan susa till mitt eget. Jo, tårarna rann i bilen…

Vid första leaven så jobbade jag första dagen och barnen var på dagis då han var genomtrött stackarn.

Under missionens tid så har det faktiskt gått riktigt bra. Jag och barnen har levt vanligt “”vardagsliv””, unnat oss lite mys, jag har dragit ner på städambitionerna, gått ner i tid på jobbet till 95%.

Du ska se att det löser sig bara ni gör det som känns rätt för Er!
Och Du – du är inte ensam! Även om det känns så när hjärtat värker så man tror det ska brista 🙂

Varma kramar till Er!”