Hem Forum Invidzonens forum Inför missionen Svar till: Inför missionen

“Jag har tur, min man har insett och accepterat att jag tänker och funderar mycket. Om allt och ingenting. Och när det gäller hans jobb har jag tusen frågor!! Han har jobbat med det här längre än vad vi har varit tillsammans vilket gör att han lätt glömmer bort att sånt han tar för givet har jag ingen aning om hur det ser ut, hur det fungerar, hur man gör etc etc. Även de enklaste sakerna är jag nyfiken på. Detta gör att för att jag ska få veta måste jag fråga. Ibland är det irriterande eller något som gör mig ledsen för jag får för mig att han inte vill berätta. Men så är det sällan (skulle nästan kunna skriva aldrig). Han glömmer bara bort att jag inte vet, eller att det som är vardag för honom är något helt nytt för mig. Om jag frågar, så berättar han det han kan berätta. Han har dessutom blivit mycket bättre på att berätta innan jag hinner fråga och skickar bilder så att jag kan se hans vardag och vad han ser om dagarna.

Såhär har vi det. Kanske fick du någon hjälp kanske inte. Men mitt tips till er är: gå på PREP-kursen, den kan öppna ögonen och ge er rätt verktyg för att kommunikationen ska bli bättre. Både på hemmaplan och när ni är ifrån varandra. Jag tycker du ska “”tjata”” på och fråga, det behöver inte betyda att ni gör en stor grej av det. Utan att ni delar på era upplevelser så som ett par gör genom livet. Fråga allt du kan komma på nu, det kommer massa frågor när han åkt ändå.

Lycka till och ta hand om er!”