Hem Forum Invidzonens forum “Förslag till Invidzonen – skapa en “”känslig del””” Svar till: “Förslag till Invidzonen – skapa en “”känslig del”””

Klaradockan
Medlem

Hej TL!

Jag tycker jag läser inlägg här rätt ofta där folk är uppriktigt ledsna över hur de blivit bemötta. Kan inte se hur min formulering var väldigt onödig, jag har inte pekat ut någon…? Jag tycker faktiskt att om en människa som mår dåligt skriver här och ber om stöd och istället får kritik, då är det respektlöst.

Ja det här är ett känsligt forum, men jag personligen tycker inte att det efterlevs. Just därför tycker jag att en känslig del vore jättebra. Det är väl inget direkt problem för mig heller, jag ligger inte vaken om nätterna och tänker på det. Men om något går att förbättra – varför inte göra det? Men det är som sagt bara ett förslag till Invidzonen…

Jag har sett inlägg och kommentarer där folk undrar om man inte kan stänga av personer som jo faktiskt beter sig illa. Och det vill/kan inte Invidzonen. Vilket jag förstår! Men ska då de personer som bara behöver stöd känna att de inte kan vara kvar här för att det bara gör de mer ledsna? Det blir ju som att förflytta det mobbade barnet i skolan istället för mobbaren.

Jag är dock inte en av de som blivit bemött dåligt härinne, om det var det du undrade? Jag tänker i ett mer förebyggande syfte och känner att varför kan man inte få det bästa av två världar?
Ser ingen nackdel med att ha två underkategorier. Man skriver sitt ärende där man känner att det passar för tillfället. Ibland kanske man är sugen på att diskutera, få lite härligt mothugg och vara kritisk själv. Och ibland vill man bara ha en kram, man kanske inte har någon som kan ge en en riktig…