Hem Forum Invidzonens forum Känns så tomt! Svar till: Känns så tomt!

Mli
Medlem

“Tårarna slutar inte rinna när jag läser din text, för jag kommer så väl ihåg när jag själv befann mig där du är nu.
Hur ledsen och rädd jag var och känslan av maktlöshet hade ett järngrepp om hela mig.

Min kille kom hem för knappt tre veckor sen och jag kommer ihåg hur provocerande jag tyckte att det var när folk skrev att “”det kommer gå fort”” precis när han åkt.
Nu förstår jag vad de menade.
Det här halvåret har varit hemskt, och jag har känt mig precis lika negativ och ledsen som jag tror att du gör.
Mitt tips är att känna det du känner. Det har funkat för mig. Jag har inte censurerat eller försökt upprätthålla nån fasad att jag mår si eller så, utan verkligen varit ledsen, livrädd, arg och förtvivlad.
Det är ok att vara negativ, det vore ju konstigt om du tyckte att allt var fantastiskt. Första ledigheten jag hade efter att han åkt gick jag runt som ett spöke, jag var som ett skal.. Orkade ingenting. Och det är ok. Behöver man det så behöver man det. Men försök komma ihåg att ta vara på det som är positivt så att du kan väga upp lite.
Ensamhet är också en känsla som präglat mig det här halvåret, inte fysiskt, men känslomässigt.
Även om jag hade folk runt omkring sig så kände jag mig ensam inuti. För ingen förstod ju precis hur jag tänkte och kände.
Sen hittade jag hit och det har verkligen hjälpt mig.
Du är ensam om att känna exakt som du gör men du är inte själv i det här. Och även om dina känslor är dina så tror jag att många kan relatera till de känslor du beskriver, jag kan det iallafall.
Jag känner så väl igen mig och anledningen till att jag skriver är för att jag vill att du ska veta att det tar slut. Den här tiden kommer ta slut och allt är över. Han kommer hem och ni har klarat det.
Massa kramar till dig!!!