Hem Forum Invidzonens forum Känslostormar Svar till: Känslostormar

Miss U
Medlem

“Hej Flickvännen!

Jag kan bara hålla med, du beskriver känslan så bra och jag känner igen mig. Min älskade soldat åkte för 4 veckor sedan och den sista helgen och främst den sista natten blev inte alls som jag trodde att den skulle bli Tror att jag (kanske han också) distanserade mig, vi höll bara handen. Inte alls omslingrade som vi brukar somna, jätte konstigt! Sen var det så mycket fokus på hans resa sista helgen, så var det som om jag inte fanns, det fanns inte tid för “”oss”” den helgen. Jag följde med till hans jobb samma morgon som han skulle åka och vinkade av honom och vi sa knappt något till varandra, pratade bara om praktiska saker och jag bet ihop tror jag, någonstans kände jag att det skulle bli skönt att han åkte, det var dags nu. Men….sen när jag kom hem….oj, då tömde jag nog några liter tårar. Allt kändes så fel! Och när min älskade soldat har ringt hem så har jag emellanåt inte kunnat tygla mina känslor, har gråtit i telefonen samtidigt som jag har varit så glad att höra hans röst och efter att vi har lagt på luren har jag gåtit i floder och så har det till och från varit de första 3 veckorna för mig. Nu…äntligen börjar jag känna att jag kan hantera min saknad bättre och bättre. Nu ser jag fram emot när han kommer hem på leave, då känns det inte så långt bort. Men det är jobbigt ibland och när det är som jobbigst ringer jag antigen en vän eller så går jag ut och rör på mig. Tillåt dig att ha dessa känslostormar, det är inget vi kan rå för, det liksom bara kommer och det är väl inget konsigt. Vi saknar dem och vi är oroliga, vi vill vara med dem vi älskar och just nu får vi inte det. Ta en dag i taget och du kommer att hitta ditt sätt att hantera din saknad. Kram på dig!”