Hem Forum Invidzonens forum Jämlikt – nej inte när en är anställd av FM Svar till: Jämlikt – nej inte när en är anställd av FM

LO
Medlem

“Hej Apel!
Det är inte min uppfattning att det är så, det är uppgifter från FM som du bland annat kan läsa på deras hemsida. Och det är precis så som du skriver att det är dom med fullmakts anställning som ej var tvungna att skriva på. Men en fullmaktsanställning var inget som några enskilda fick, utan det gällde för alla som ingick sitt avtal på den “”tiden””. Kanske är det många som bytt anställning och på så vis ingått nya avtal och då gått miste om sin fullmaktsanställning. För när man tog bort fullmaktsanställningen kunde inte dom som redan hade det behålla det i ett nytt avtal. Och jag håller med dig kring den nya omstruktureringen. Det är inte bra, man ska inte kunna tvinga folk att flytta land och rike bara för att man får en ny placering.. Vi får bara hoppas att FM inser det och ingen behöver tvingas flytta.

Det är nog sant som du skriver miss, att det förekommer på andra arbetsplatser med. Men för den sakens skull får man inte sluta försöka påverka. Jag tror att det är bra att det diskuteras på forum mm, för så länge man bara gnäller på FM utan att konkret försöka göra något åt problemen så kommer inget att hända.”