Hem Forum Invidzonens forum Jämlikt – nej inte när en är anställd av FM Svar till: Jämlikt – nej inte när en är anställd av FM

Apel
Medlem

“Till Lo
När det gäller vilka som tvingades skriva på det nya anställningsavtalet så är min uppfattning att du har fel om att de som jobbat länge dvs upp mot 30 år inte behövde skriva på. Min sambo har snart guldklocka, dvs 30 år inom FM och han och hans kollegor som jobbat ännu längre blev också tvungna att skriva under det nya avtalet. De som kanske slapp var i så fall de med vad jag tror heter fullmaktsanställning, men de är så få till antalet vad jag förstått. Alla övriga som haft ett gammalt avtal blev tvingade eller uppsagda.
Går man vidare i hur det “”nya”” FM driver personalfrågor så kommer omstruktureringsordern man nu är mitt uppe i, där rätt person ska vara på rätt plats. Det är iof rimligt, men hur det verkar genomföras innebär än en gång att alla kommer få en placering i oktober och denna placering måste man tacka ja till annars sägs man upp. Ännu en gång saknas den dialog som också jag saknar mellan individ och FM. Bara för att man är arbetsgivare och har rätt till saker så bör man nog fundera på att vara en god arbetsgivare, för att även på sikt få nya soldater, officerare att välja och vilja jobba inom FM och även att de anhöriga känner sig viktiga.”