Hem Forum Invidzonens forum Jag har varit i Afghanistan Svar till: Jag har varit i Afghanistan

Jag har det tufft hemma för stunden och känner att stödet från maken i Afghanistan är lika med noll.

Vi pratades vid i telefonen idag och jag berättade hur jag kände. Jag berättade att det vore skönt med uppmuntrande ord om vilket j* hästjobb jag gör här hemma – UTAN att behöva be om det… Det ska komma spontant anser jag! Sedan om han skriver upp det på en lista för att komma ihåg det, so what! Men att få h ö r a det.

Då tar han upp hur mkt han ordnade med allt här hemma innan.

Enligt mig går det inte att jämföra då båda fortfarande var hemma. Nu är han i krig, mitt stöd är inte så bra från omgivningen som förväntat gällande släkten osv.

Leave nr2 börjar närma sig och jag f a s a r för när han kommer hem. Kommer det bara bli prat/diskussioner om vem som har det jobbigast, vem som gör mest bla ba bla. Jag orkar inte det!!!

Jag förstår att han är i en krigszon med allt vad det innebär att ständigt vara tre steg före i tanken psykiskt. Det är slitsamt fysikt med lååånga arbetspass osv. Lite sömn. Jag vet det och har bekräftat att jag förstår.

Men jag då!? Han sade att han orkar inte säga ngt snällt för då blir jag ledsen och det orkar han inte med.

Men jag ska orka allt och det gör jag inte en drygt sex månaders utlandstjänstgöring igen…

Hur upplevde du Anna att de tänker egentligen runt det här med familjen kvar på hemmaplan?

Vad har de för funderingar innan de åker hem på leave osv?