Hem Forum Invidzonens forum Hemma men ändå inte Svar till: Hemma men ändå inte

“@3E

Hej igen! 🙂

Tänkte det kunde vara “”kul”” med en uppdatering.

Jag, främst, tog mig i kragen och helt plötsligt så var vi som en ny familj. Vi hade roligt tillsamans, gjorde saker tillsammans och med våra barn. Det höll i ca 2 månader men nu så är vi tbx på ruta ett.

Jag har insett att jag helt enkelt inte orkar. Tror att jag under missionstiden var så fokuserad på att få allt att gå runt och nu då han är hemma och jag tillåter mig att slappna av så är jag förkyld jätteofta, trött ända in i benmärgen och känner att jag bara inte orkar.
Detta är ngt som mannen inte riktigt accepterar. Han anser att han återigen får göra precis allt och det är inte vare sig rättvist eller kul. Nu är han ju hemma igen så då ska båda två jobba med allt som rör familjen.

Men jag är inte på banan och han förstår inte. Ibland så känns det inte som om han ens vill förstå. Att jag bara måste acceptera att såhär är det när han är inom FM och då kan sådana här situationer uppkomma.
Upplever att allt kan inte skyllas på FM utan det handlar om eget ansvar och egen vilja att förså.

Han har inte ens sagt att han älskar mig spontant på två månader…”