Hem Forum Invidzonens forum Och så va vi här igen :(! Svar till: Och så va vi här igen :(!

Tessan
Medlem

Med lite erfarenhet i bagaget har jag insett att man inte alltid kan lita på alla som är så klämkäcka i forum, diskussioner och vid träffar, och att vissa verkar göra allt för att såra och antipeppa när det man kanske mest behöver stöd och hjälp. Har träffat de som utåt smajlat upp sig och aldrig sagt ett negativt ord under missionstiden men som efter berättat att allt var en kuliss för att inte visa hur dåligt det gick.

Det är viktigt att få ventilera , få en kram, positiva ord och göra sin röst hörd. Jag kan tycka att det ibland bara bli bättre att få skriva av sig, kanske finns det någon mer som känner igen sig och som då kan uppmuntra en.

För er som förbereder er för en tid ifrån varandra kan jag rekommendera att gå en Prepkurs. Vi gjorde båda vita och röda arkiv, grät och skrattade tillsammans. Det är viktigt att prata med varandra om allt även om det är jobbigt. Tala om vad du har för känslor redan innan han åker så att de inte kommer vid ett samtal över en skral ledning som kan tappa kontakten när som helst. Var ärlig och tala om att du inte vill att han ska åka, så han är förberedd på att det kan bli diskussioner när han åkt.

Ta hjälp, samtalsstöd och tabletter är underskattat när man har det svårt.