Hem Forum Invidzonens forum Samtal väntar… Svar till: Samtal väntar…

Myran
Medlem

“Du är inte konstig Igloos matte..
När min man var iväg så var jag nästan irriterad på honom för att han ringde o “”störde”” mig i mitt liv här hemma.
Han hade möjligheten att ringa i stort sett varje dag i den tjänsten han hade och jag måste säga att det till slut blev lite “”jobbigt””.
Inte för att jag inte ville prata med honom, men vad har man att säga varandra egentligen när man lever två helt parallella o olika liv.
Jag berättade lite om vad som hände här hemma men det var ju liksom vardag för mig o han berättade lite om vad han hade gjort därborta o det var ju vardag för honom.
Var ärlig mot honom och tala om att du kanske inte är på topp och att du just nu inte har så mycket att säga till honom.
Det betyder ju inte att man älskar någon mindre, för mig betyder det bara att man på något vis försöker överleva situationen genom att skapa sig “”sitt liv”” här hemma.
Jag började skriva brev i form av dagböcker i stället som jag skickade. Då kunde jag berätta allt kul o allt tråkigt o slapp sitta o låta sådär “”hurtig”” i telefonen den dagen jag kanske inte alls var på topp.

Stora kramar till dig “