Hem Forum Invidzonens forum Säga hejdå.. Svar till: Säga hejdå..

malin
Medlem

“Jag kände nog som du, hur FAN ska jag kunna säga hej då? Så vi gjorde inte det. Vi sa “”vi ses snart””. För mig gjorde det skillnad. Men avskedet vilka ord man än väljer är tufft. Ett tips är att inte dra ut på det. Gå upp så att ni hinner göra er klara med lite marginal men inte så ni har en halvtimme över till att sitta i soffan och grina.

Många här skrivet att avskedet och närmaste veckorna var tuffast. Avskedet var hårt, såklart, men sen kom vardagen igång ganska bra för mig. Första perioden i stort gick riktigt bra, bättre än jag förväntat mig.

Ett råd är att inte förvänta dig det värsta och att inte måla upp det värsta tänkbara avskedet eller reaktionerna, men att vara beredd på att det kommer bli tufft. För det blir det, men hur tufft kan du inte veta innan.

Jag målade fan på vägen och trodde att jag skulle ha det mycket sämre än jag sedan hade. Försök, även om det är svårt, att inte tänka så mycket på hur dåligt du kommer må. Det förstörde hela min vår (min man åkte med FS23), i onödan.

Hoppas att det kommer gå bra för dig, kom ihåg att du är stark. Ni fixar det här!”