Hem Forum Invidzonens forum Ett års mission… Svar till: Ett års mission…

Hej
Min man är borta ett år men då som polis. Vi har 2 barn 8, 11 år. För oss finns tyvärr inte någon PREP-kurs. Det verkar vara något väldigt bra för anhöriga. Gå den om du har möjlighet. Vi hade bara ett datum när han skulle åka och visste inget om när han skulle kunna komma hem och hälsa på. Det var en märklig känsla. Både jag och barnen var alldeles vilsna. Så småningom fick vi äntligen ett datum som han skulle komma och det blev lättare när vi kunde räkna ner dagarna. Min man har också varit ute på ett halvår och en på 10 månader tidigare men det var innan barnen. Nu har maken varit hemma för första gången och det var så mysigt men jobbigt när han åkte igen förstås. Barnen var väldigt ledsna när han åkte. Det är tufft att vara mamma då.
Omgivningen är ett kapitel för sig, det är ingen som förstår hur han kunde åka. Det är jobbigt att alltid höra det och jag vill inte vara ett offer.
Ett år är länge, men är man trygg med varann så tror jag man genomlider året. Vissa dagar kommer att vara tyngre än andra. Har du någon eller några som ger dig energi, använd dom. Du har en liten hemma, kanske du kan få hjälp med barnvakt nån gång och göra nåt som gör dig glad. Använd Individzonen, där förstår alla dig och kan peppa dig. Ett mycket bra forum.
Jag önskar er all lycka till och hoppas ni hittar en bra lösning tillsammans.