Hem Forum Invidzonens forum FS24 Svar till: FS24

E
Medlem

Fråga honom varför han inte vill ha någon mobil med sig ner, han kan ju ha den på ljudlös inne på rummet om han inte vill tappa fokus när de är ute. Min sambo skulle först inte ha med den ut, men sen blev det så i alla fall, tror han sätter på ljudlös utan vibration när det behövs. För oss har det gått bättre, vi känner oss närmre varandra när jag inte är beroende av att han ringer.

Gör upp innan hur kommunikationen ska fungera. Om han är en sådan som inte brukar svara på mail men du ändå vill skicka, gör då upp att han läser dem men att du inte kräver att han svarar. Vill du ha svar, gör upp något kring det också. Det är jobbigt när de väl är nere och man inte kommit överens om hur kommunikationen ska fungera.

Min sambo har nog inte ringt alla dagar han kunnat ringa, som jag hade önskat, men han ringer regelbundet och han försöker förvarna ifall de ska ut ett par dagar eller en vecka så att jag vet hur länge ungefär jag får vänta på nästa samtal. VIKTIGT: låt honom aldrig lova att ringa en viss dag eller tid, skulle han få förhinder kan det leda till oro i onödan. Bestäm hellre att han ska försöka ringa i morgon eller så snart som möjligt, men sätt inte en tid som du kan sitta och stirra på telefonen.

Några har använt facebook också, gäller väl samma där som med mail. Någon vet jag startade en privat blogg med lösenord där hon skrev och la upp bilder från sin vardag som bara han kom åt. Men jag vet inte om det är en toppenidé, det är nog inte så svårt att hacka sig igenom ett lösenord och det man lägger upp på internet blir ju kvar där…

Hoppas att ni kan hitta ett sätt att kommunicera som fungerar för er 🙂