Hem Forum Invidzonens forum FS24 Svar till: FS24

Lisa
Medlem

“Min pojkvän åkte också ned i november, jag tyckte att jag hade förberett mig bra, men jag hade verkligen ingen aning om vad som väntade.
Det har verkligen varit en känslostorm och vissa dagar går bättre än andra. Men jag blev förvånad över de känslor som jag hade, det var inte bara saknad och sorgsenhet, jag kände mig arg och sviken för att han hade lämnat mig. Jag vet att han älskar mig, men han har ändå gjort ett val – han har valt bort mig.

Pojkvännen ringer så ofta han kan och då känns det bättre, samtidigt som jag inte vill att han ska känna sig tvingad att ringa.
I går fick jag höra att hans “”rumskompis”” inte ville ringa hem till sin tjej för att han inte orkade höra hur hon bölade.
Jag var arg (på rumskompisen) hela kvällen i går. Visst förstår jag att det är jobbigt med någon som är ledsen, men hon skulle ju inte vara ledsen om han inte var i Afghanistan. Om jag var hans tjej så skulle jag torka tårarna snabbt och trösta mig i någon annans starka armar.

Tack för tipset om kontantmobiler, jag har börjat känna att det är jobbigt att alltid behöva vänta på att han ska höra av sig. Jag vill känna mig självständig, samtidigt som jag självklart vill prata med honom.
Har någon annan ett bra tips om kontakt?”