Hem Forum Invidzonens forum Hur blir jag av med min ilska? Svar till: Hur blir jag av med min ilska?

Nining
Medlem

“Jag pendlar också i humör och känner igen mig i mycket av det du skriver. Samtalen vi har via Skype, viber eller mail blir ibland stela. Det känns som vi är främlingar. Min man är borta i ett år. Vi har två barn ihop.
Som du skrev att andra inte kan förstå vad vi går igenom i våra relationer under den här tiden, upplever jag att “”andra”” bara tycker att han är dum som åkt och lämnat mig och barnen hemma. Jag försöker att försvara hans val men egentligen vill jag bara hålla med och säga att jag hatar att han lämnade oss. När han kommer hem på ledighet blir jag bara stressad över att han snart ska åka tillbaka.
Barnen upplever detsamma, de är glada men oroar sig för att han ska åka.
Det var lite om hur jag upplever det.

Hur ska du Anna klara av det här?
Låter som en god idé att ta hjälp av samtalsstöd. Där får du kanske ut din frustration och kan bena ut känslorna.
Jag hoppas du snart blir ditt “”gamla”” jag bara med mer styrka. Du är inte ensam med dina känslor då vi är många med dig som brottas med detta. Ett stort LYCKA TILL med vad du än kommer fram till.”