Hem Forum Invidzonens forum Barnen Svar till: Barnen

3E
Medlem

Jag känner så väl igen mig i det du skriver. Vi har tre barn och maken åkte med FS 21. Dvs är hemma nu sedan snart ett år tillbaka.
Jag tyckte att övergången från att ha varit två föräldrar till att bli en var väldigt jobbig. Jag kände krav på mig att jag skulle vara dubbelt så bra förälder och orka dubbelt så mycket för att inte barnen skulle behöva lida för att pappa var borta. Givetvis går ju inte det.
När jag accepterat och hittat former för hur vi nu skulle organisera livet så blev det mycket bättre. Barnen hade sina perioder när de var oroligare och stökigare än annars men för oss var det övergående.
Nu med blicken i bakspegeln så kan jag säga att vi lärde oss mycket under perioden han var borta. Vi är en starkare familj nu än innan.
Jag upplevde också att det var tungt att dra lasset själv. Vårt liv tillsammans är anpassat efter att vi är två personer som hjälps åt med barn, mat, hus, bil, fritidsaktiviteter och allt annat. Efter ett tag får man in lite mer rutin på grejerna men det är jobbigt att ta hand om allt själv.
Hoppas att lugna gatan håller i sig för er.