Hem Forum Invidzonens forum Avundsjuk Svar till: Avundsjuk

sd
Medlem

“Jag är inte i samma sits som du, men min sambo åkte iväg som militär 7 månader och vi har inga barn. Jag tror det är helt normalt att vara bitter och lite besviken, jag har också haft perioder där jag varit bitter och funderat över varför han ringer hem och ivrigt berättar vad de gjort och har haft lust att säga “”Jag ger FAN i vad du gjort, kan inte bry mig mindre. Hör av dig när du är på väg hem””. Men det har jag inte. Ett tag senare har bitterheten släppt och jag tycker det är mysigt när han ringer och berättar, vill vara delaktig.

Även om man har sagt ja är det ok att vara bitter, de gör val som påverkar bådas liv otroligt mycket när de väljer att åka utomlands på jobb. Tänk om du hade gjort så istället, hade det varit konstigt om han kände sig bitter en tisdag efter att ha skjutsat barnen till aktiviteter, jobbat, tvättat och under tiden bränt lite mat på spisen?

Låt känslorna komma, men försök att inte fastna i dem. Hitta sätt att göra vardagen enklare, skala av sådant som du inte måste göra och passa på att utnyttja stunder till att bara andas och ta det lugnt utan press på att du då måste hitta på något ytterligare.

Har du pratat med din man om känslorna? Kanske känns det lättare om du pratar om det med honom.”