Hem Forum Invidzonens forum Hur står man ut? Svar till: Hur står man ut?

Fia
Medlem

Du kommer att orka!
Man omger sig med förstående människor, med fina vänner och fin familj.
Förra året var jag i samma sits som du, oroade mig över hur det skulle bli att vara ifrån varandra så länge och att han dessutom skulle befinna sig i ett krig.

Att vara ifrån varandra under veckorna gick rätt så bra, trodde att det berodde på att vi är vana vid att han är iväg ofta, men sen åkte han och även det gick bra!
Klart att jag saknade honom och att det inte var en dans på rosor, men det var mycket lättare än vad jag trodde.

Tiden rullade på, det som var mest jobbigt var att inte kunna höra av mig när jag själv ville, att jag fick anpassa mig till hans tider. För att ändå få det att känna som att jag kunde dela med mig av mina dagar så skrev jag mail i dagboksform som jag sedan skickade två gånger i veckan. (Fram till att min sambo tyckte att mailen kom för sällan, då fick det bli lite fler…)
Tror det hjälpte mig väldigt mycket att få dela med mig av min vardag och det blev lite som terapi att skriva av sig.

Sen pratade jag med honom om de stunder jag tyckte var jobbiga, det var ingen idé att dölja, det märks över telefon om man inte mår bra. Så prata, prata, prata om detta redan nu innan han åker så att han vet att du stöttar honom men att du tycker der är jobbigt.

Innan du vet ordet av så kommer han hem och du sitter och undrar vart tiden tagit vägen och är stolt över att du (och han)fixade det.

Styrkekram!