Hem Forum Invidzonens forum Hur står man ut? Svar till: Hur står man ut?

taw
Medlem

Jag gick igenom det här förra vintern och mitt tips till hösten och tiden nu innan han åker är prata om allt som oroar, prata om allt som känns jobbigt och prata prata prata. Under utbildningen går det att ringa och han kommer hem på helgerna. Jag upplevde iallafall att själva missionen blev lättare eftersom jag hade fått ur mig mycket i förväg. Det är ju klart att han kommer tänka på dig här hemma när han är iväg, det som är viktigt är att ni båda känner stöd och förståelse från varandra. En annan grej som jag upplevde som viktig var att skaffa mig rutiner redan från början som var mina. Något att längta till, för att underlätta. Om du har någon som du kan prata med under tiden, som förstår, så hjälper det också massor. Mest för att slippa känna sig ensam med alla knäppa tankar och känslor.

Det är inte en lätt sak att gå igenom en mission, men tiden går. Det allra viktigaste är att tillåta sig själv att må dåligt, man får ha skitdagar! Men man ska se till att ha bra dagar också och njuta av dem om man kan. Om du vill ha kontakt så delar jag gärna med mig av mina erfarenheter. Invidzonen har min mail.

Kramar till dig, du fixar det här!