Hem Forum Invidzonens forum Ensamhet Svar till: Ensamhet

IsBell
Medlem

Vet hur det känns!!! Känner likadant. Och min har inte ens åkt än. Han var iväg för inte så länge sedan och nu är det dags igen med FS24. Jag har varit känslomässigt mer instabil än vanligt sen han kom hem, sommaren har gått upp och ner men med många härliga minnen.

Vi ska vara beredda på att våra soldater kan förändras av missionerna, men kan säga att det har jag också. Nu har jag ett närhetsbehov som är större än annars, vill spendera varje ledig tid med honom. Innan har det varit helt ok för mig att vi har lite saker på varsitt håll, nu vill jag att han ska vara hos mig jämt.

Nu hade jag önskat att jag hade varit mer prioriterad i hans liv. Det är jobbet, diverse annat frivillig-jobbrelaterade grejer och sen jag. Medan jag planerar mitt liv efter hans lediga tid så får det sig några törnar när han inte gör detsamma. Just nu känner jag att kan han inte bara ta och sticka så jag kan börja räkna ner igen. Det här av/på, borta/hemma är påfrestande.

Vissa dagar är det bra, andra kattskit. Vi pratar ut, han lyssnar och jag känner mig bättre till mods men sedan går det tillbaka två dagar sedan i samma spår. Känns som om mitt humör börjar tära på honom också, han är lättretlig och det är han aldrig annars.

Men när någon frågar hur man orkar svara jag bara att det gör man, man måste klara det och det gör vi ju också! För ett liv utan honom finns inte, även om det ingår att jag lånar ut honom i perioder.

Idag kommer han hem från Livgardet och vi har en ledig helg tillsammans. Och jag ska tygla mitt humör och istället njuta av tiden med honom!!!!!!