Hem Forum Invidzonens forum Leave- Men umgås vi? Svar till: Leave- Men umgås vi?

Anonym
Gäst

“Känner igen mig i det du beskriver, så var vår allra första leave. Jag tror att mina förväntningar var för höga och stressen allt för stor. Det var så mycket som var okänt och lite skrämmande. Mycket drömmar innan och fantasier om att allt skulle vara så perfekt, precis som vår “”vanliga”” vardag är det???
Sedan dess har våra leave varit bättre. Mer realistiska förväntningar från min sida och trygghet i vad som händer.
Efter fyra leave kan jag konstatera att ingen är den andra lik, alla har haft olika förutsättningar och utgångar.
Den sista leaven var allra bäst – då stack vi iväg i fyra dagar nästan med en gång han kom hem. Det blev ett sätt att träffas på “”neutral plan””. För hemmet var ju “”min planhalva”” under tiden han var borta. Vi hade tid bara för varandra, en gemensam satsning och något som vi båda såg fram mot innan och tänkte tillbaka på efteråt.

Vad gäller “”markservicen”” så sa maken att han var bortskämd med det “”där nere””. Aldrig laga mat, diska, tvätta, stryka osv så inte är det konstigt… Eller kanske man skulle längta efter det