Hem Forum Invidzonens forum Efterlyses! Medföljande på utlandstjänst Svar till: Efterlyses! Medföljande på utlandstjänst

Anonym
Gäst

“@Aja
Jag upplever det som att du klappar mig på huvudet och talar om för mig, den lilla tjejen, hur det funkar. Du skriver att jag ska vända mig någon annanstans för att “”här finns ingen som du söker men samtidigt har du minsann levt i precis den situationen som jag har nu””? Det blir väldigt dubbelt.

Ja alla har vi vårt anledningar till dem valen vi gör. För mig är ett år utomlands alldeles lagom. Jag är ingen person som har eller har haft en längtan efter att leva utomlands. Hade jag haft det hade jag gjort det för länge sedan.

Vi har gjort valet att åka allihop för att barnen och särskilt vår minste son inte ska behöva ha sin pappa utomlands eller veckopendlande under två av sina fyra första år. För att för en gångs skull vara tillsammans hela familjen även under veckorna. Ett år är däremot tillräckligt kort för att inte mor och far föräldrarna inte ska känna att vi tar deras barnbarn ifrån dem. Och mor och farföräldrarna från barnen..

Några pendlingsresor får man inte till USA. Så han kan inte åka hem på FMs bekostnad varje månad. Om vi inte hade åkt med hade han haft sin grundlön och sitt uppehälle där. En semesterresa hem per 12 månaders period alt. en besöksresa för hemmavarande familjemedlemmar. Så att vi stannar här är inget alternativ för oss.

Har kollat runt efter de hemsidorna du hänvisar till men hittar inget som känns bra. Har du några länkar tar jag tacksamt emot dem.

Jag tycker att det är en fantastik förmån för FM att dem får ha min make arbetande hos dem.