Hem Forum Invidzonens forum Ett brev till er istället för honom. Svar till: Ett brev till er istället för honom.

Anonym
Gäst

“Stora varma kramar till dig! (även om jag vet att det inte hjälper nämnvärt)

Jag förstår dig helt! Jag har själv en flicka på 10 månader och mannen är iväg. Oj förlåt…VI har en flicka på 10 månader, men i stort sätt så är det ju jag som sköter om allt här hemma.

Jag som har ett barn kan inte helt förstå innebörden av att ha två barn varav en liten som skriker. Jag vet inte vad jag ska ge för råd heller mer än att sömn och avlastning är av största vikt!! Har du någon som kan hjälpa dig eller rättare sagt som du kan fråga om hjälp utan att känna att du utnyttjar dem?

Det sista du skrev högg tag i mig. Likaväl som “”de”” (militärerna) kan säga. – Du vet inte hur det var där nere, du kan inte förstå. Så gäller det samma här hemma. De kan aldirg riktigt förstå hur det är här hemma, vad vi gör, vad vi faktiskt offrar.

Du behöver inte känna skuld över att inte sakna din man, jag saknar inte min man så mycket som jag trodde jag skulle göra. Å andra sidan så kanske det kommer senare. jag saknar honom mest när praktiska saker sak göras, saker som är svåra att klara av när jag är själv. Sen saknar jag honom när det går på en låt på radion som är vår eller när Flickan gör något och jag inte kan ringa och berätta.

Jag bloggar här på invidzonen. Läs gärna: lillasoldatfamiljen.wordpress.com

Kanske det finns igenkänningsfaktorer? Du kan alltid kommentera där om du behöver “”prata barn och bekymmer””