Hem Forum Invidzonens forum Arg, arg och ännu mer arg Svar till: Arg, arg och ännu mer arg

Erik
Medlem

Hej F–k FM!
Jag tycker att du gör helt rätt i att skriva av dig här, när man känner så här så måste man få vädra.
Som många andra skrivit så tror jag inte att det är bra ide att försöka bli av med alla jobbiga känslor genom att göra slut, åtminstone inte utan att första ha pratat igenom det ordentligt med din kille. Jag blir dock lite förvånad och ledsen över att han, som du skriver, inte vill ha med dessa känslor att göra. Han borde verkligen hjälpa till och stöta dig när du känner dig så här besviken och ledsen, speciellt eftersom det är han som är orsaken. Men du skriver också att han själv stänger av sina känslor för att uthärda att han åker iväg, det låter i mina öron som om att det här är verkligen något han vill göra men att han samtidigt mår dåligt av att han utsätter dig för så mycket bara för att få åka iväg och för att kunna göra det så måste han ”stänga av sina känslor”. Jag tror inte att han vil dig något ont eller illa utan att det snarare är så att även han inte klarar av att hantera den här speciella situationen vilket gör att han inte lyckas göra eller säga de rätta sakerna till dig, det du behöver höra.
Jag måste dock säga att jag ibland känner en liknande ilska som du beskriver. Jag är inte direkt stolt över det men jag lyckas inte hejda ilskan som bubblar upp inom mig så fort försvaret gör något som för stunden verkar helt idiotiskt och ”puckat”. Det liksom svartnar framför ögonen och min stackars tjej får försöka förklara sans i mig medan jag vräker ur mig den ena dumheten efter den andra. Dock så pågår det verkligen idiotiska saker inom försvaret, så jag måste tillägga att man ibland faktiskt har all rätt i värden att vara flyförbannad. ? T.ex. när det finns personer som ska åka ned till Afghanistan som säger att de inte är ett dugg oroliga för det är det de är tränade för, ”blir som vilken dag som helst” påstår de. Hade jag varit chef över den personen hade jag sparkat ut den personen med detsamma, hur kan man vara så naiv och tro att det är samma sak att vistas i Sverige som att vistas i Afghanistan där det finns människor som aktivt försöker ta livet av dem??!! Att ha en sådan person med i styrkan är ju en fara för alla andra som ingår i samma grupp då den tydligen inte tar allt på fullaste allvar och kanske inte är 100% fokuserad eftersom den inte begriper att det är skarpt läge, till skillnad från hemma i Sverige.
Så lite arg tycker jag att du har rätt att vara men det är inte bra att du mår så dåligt. Så jag hoppas att även om jag kanske inte lyckades skriva de räta orden här så kanske du mår lite bättre av att veta att det iaf är minst en person till som tänkt på dig och som ibland har liknande känslor.
Jag har blivit informerad om att det finns en kurs (PREP-kurs) som alla par borde gå, jag har inte gått den själv men tänkte försöka göra det när min tjej kommer hem igen.
/Erik