Hem Forum Invidzonens forum Arg, arg och ännu mer arg Svar till: Arg, arg och ännu mer arg

Anonym
Gäst

“Ibland kanske man bara behöver få va arg ledsen förbannad och besviken tills man inte orkar de längre. I början kände jag att ingenting kunde trösta mig. “”Det går fort”” “”vi finns här för dig”” “”han kommer snart hem”” kändes bara som ren bullshit! Inga ord, kramar eller vänner kunde hjälpa mig upp. Första veckorna bara grät jag, samtidigt som jag aktiverade mig med jobb jobb jobb o träning. Det va skönt att inte känna någon press att vara stark. Min man åker till Afghanistan, tack fan för att livet är upp o ner. Jag måste få må dåligt! Tills jag tröttnade och började känna att de va mer jobbigt att va arg än att inte va de. Så ett råd kanske kan vara att va arg! Tiden rullar på, de kan vi inte styra över. Men vad vi gör med den och hur långa just dina dagar känns kan bara Du bestämma. Jag tänkte mycket på orden förstå, acceptera och respektera. Förstod jag honom? Accepterade jag hans beslut? (antagligen inte) och respekterar jag honom för hans val? Skriv ner på ett pappar