Hem Forum Invidzonens forum Hur mycket berättar ni? Svar till: Hur mycket berättar ni?

“Hej!
Jag berättar allt för min man. Han är iväg och missar mycket här hemma, både det bra och det dåliga. Han vet inte hur min vardag ser ut med en liten på 10 månader och jag berättar för honom. När snön kom så var jag rosenrasande och så arg! Det var väl tur att han inte ringde mitt på dagen när det var som värst för då hade jag nof sagt både ett och annat som kanske inte var så rättvist. Men den kvällen grät jag mycket när han ringde!! Det är bara han som jag vill ska trösta och prata med mig när det är så.

Jag tror att både han och jag skulle känna att det var oschysst att inte berätta allt för honom. Visst att hemmafronten inte får svikta, men om det är jobbigt så måste jag få dela det med min min! Jag tycker inte att hemmafronten sviktar då, snarare tvärtom att vi har en styrka som gör att jag faktiskt kan sitta och gråta och tycka allt är orättvist och beklaga mig för honom. Jag gör helt klart att det inte är för att ge honom dåligt samvete utan för att han är min bästa ventil.

Jag har också bloggen att skriva av mig på och det är ganska skönt. Där kommenterar andra anhörigbloggare och jag läser även andras bloggar. Jag känner mig mycket mindre ensam i allt detta stora 🙂

Man måste få vara ledsen. Att stänga in sina känslor i 6 månader är inte bra. Mår du dåligt så gör du! Då får man ta det där ifrån och försöka “”lösa det””. Har du tagit tillfället i akt och pratat med en mentor?? Jag har chattat en gång och tyckte det var en bra sak.

Många varma kramar till dig!!”